فروش لوازم هیدرولیک و کاربرد های آن

هیدرولیک یک زمانی تنها به عنوان آب شناخته می شد. اما امروزه دیگر فروش لوازم هیدرولیک به منظور مهندسی آب و حرکت چرخ های ابی می باشد. حتما از خودتان می پرسید اصلا هیدرولیک چرا به عنوان آب شناخته می شود؟ یا این که اصلا هیدرولیک چیست؟

باید بگوییم هیدرولیک در اصل به معنای جریان حرکات مایعات به شمار می رود. حال یکی از اصلی ترین مایعات مورد استفاده در سیستم های مختلف، آب است. از این رو فروش لوازم هیدرولیک می تواند به ما کمک کند تا به راحتی بهره برداری بیشتری از اب داشته باشیم.

امروزه دیگر مفهوم هیدرولیک تنها مختص به آب و مهندسی آب نمی شود. بلکه در مورد کاربرد مایعات دیگر نیز معنا یافته و تاثیر گذار است. مایعاتی همچون روغن های معدنی. می دانیم که دیگر نمی توانیم با فروش لوازم هیدرولیک به فکر استفاده از آب در صنایع باشیم.

زیرا آب خاصیت زنگ زدگی دارد. از این رو در صنایع به عنوان یکی از انتقال دهنده های انرژی مورد استفاده قرار نمی گیرد. اما روغن ها خاصیت زنگ زدگی دارند، و از این رو بیشتر در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. فروش لوازم هیدرولیک می تواند به ما کمک بسیاری نماید تا در سیستم های کنترل با روغن های معدنی، انتقال انرژی را انجام دهیم.

آغاز توسعه و فروش لوازم هیدرولیک روغنی در تاسیسات صنعتی:

باید بگوییم استفاده از هیدرولیک های روغنی در صنایع و تاسیسات صنعتی، به اواخر قرن شانزدهم باز می گردد. در این زمان پرس هیدرولیکی طراحی شد و پس از یک قرن این پرس ها مورد استفاده قرار گرفتند. اما اگر بخواهیم زمان تقریبی فروش لوازم هیدرولیک روغنی را بیان نماییم، باید بگوییم اوایل قرن بیستم زمان شروع و توسعه استفاده از این هیدرولیک ها به شمار می رود.

هیدرولیک های مختلف هر کدام در زمان خاصی طراحی و تولید شدند. مثلا باید بگوییم زمان پیدایش گیربکس هیدرواستاتیکی به سال ۱۹۰۵ باز می گردد. این گیربکس ها تا فشار ۴۰ بار را تحمل می کردند. پس از آن در سال ۱۹۱۰ ماشین های پیستون شعاعی طراحی و وارد بازار شدند.

فروش لوازم هیدرولیک در سال ۱۹۲۲ با ماشین های شعاعی دور سریع رونق یافت. چون این دسته از هیدرولیک ها همانطور که از نامشان مشخص است، دور سریعی داشتند و بیشتر برای صنایع مفید فایده واقع شدند.

در سال ۱۹۲۴ مدل دیگری از ماشین های پیستون محوری با محور مایل وارد بازار شدند. فروش لوازم هیدرولیک از این نوع منجر شد تا افراد از نمونه های قبلی این هیدرولیک ها کمتر استقبال کنند. در انتها بهترین لوازم هیدرولیک در سال ۱۹۴۰ تولید شدند.

این هیدرولیک ها فشارهایی بیش از ۳۵۰ بار را تحمل می کنند. باید بگوییم تولید و فروش لوازم هیدرولیک پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز و توسعه یافت. پس ان بسیاری از این ابزار به صورت استاندارد تولید شدند و وارد بازار گردیدند.

استفاده از این ابزار های هیدرولیک روغنی منجر گردید تا طرح و ایده های جذاب تری در زمینه طراحی ماشین آلات صنعتی و امکانات آن صورت پذیرد. امروزه دیگر خرید و فروش لوازم هیدرولیک به طراحان ماشین های هیدرولیکی کمک می کند تا به راحتی قادر باشند مسائل پیچیده کنترل مکانیکی این ماشین ها را حل نمایند.

محصولات جدیدی که وارد بازار شده اند، به سیستم های هیدرولیک صنعتی کمک می کنند، تا به صورت چند جانبه، کنترل انتقال نیرو را در دست بگیرند.

کاربرد هیدرولیک در چه صنایعی می باشد؟

اگر شما هم با این سوال رو به رو هستید که هیدرولیک در چه صنایعی مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارد، می توانیم بگوییم در صنایع مختلفی از جمله کشتی سازی، پرس سازی، ماشین، ابزار، هواپیما سازی، تاسیسات صنایع سنگین، ماشین های راه و ساختمان و معادن و.. مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش لوازم هیدرولیک کمک می کند تا ابزاری که نیاز به انرژی هیدرولیکی برای کار کردن دارند، به راحتی از طریق تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی هیدرولیکی از طریق هیدرو پمپ ها، دست یابند. از طرف دیگر نیز توسط قطعاتی که با انرژی هیدرولیکی کار می کنند، قادر هستند تا مجددا انرژی مکانیکی تولید کنند.

متاسفانه فروش لوازم هیدرولیک با قیمت بالایی صورت می پذیرد. علت این گرانی ابزار هیدرولیک مخارج بالایی است که برای تولید این ابزارها استفاده می شود. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید، که در زمان استفاده از این ابزار ها اصطکاک مایعات در لوله ها و قطعات را چک کنید. چون ممکن است در اثر این اصطکاک فشار ابزار هیدرولیک به شدت افت کند.

همیشه به خاطر داشته باشید، که نیرو های منتقل شده در سیستم های هیدرولیک صنعتی بسیار آسان صورت می پذیرد. به همین دلیل نیز استفاده از این سیستم های صنعتی در صنایع سنگین جایگاه ویژه ای دارد. باید بگوییم در اکثر سیستم های هیدرولیک صنعتی از مدار باز استفاده شده است.

امتیاز سیستم های هیدرولیک نسبت به سیستم های مکانیکی

حتما شما هم از خودتان پرسیده اید که چه تفاوتی بین سیستم های هیدرولیک و مکانیکی وجود دارد؟ یا این که این سیستم های هیدرولیک صنعتی نسبت به سیستم های الکتریکی و مکانیکی چه ویژگی هایی دارند؟در پاسخ به این سوالات باید بگوییم معمولا طراحی ساده سیستم های هیدرولیک یکی از بزرگترین امتیازات نسبت به سیستم های مکانیکی برای استفاده در صنعت سنگین است.

از طرف دیگر این سیستم های هیدرولیک صنعتی بسیار انعطاف پذیر هستند و از راندمان بالایی نیز برخوردار می باشد. زمانی که شما اقدام به استفاده از این سیستم های هیدرولیک در صنایع سنگین می نمایید، به راحتی متوجه میشوید، که این سیستم ها قابلیت بیشتری نسبت به سیستم های مکانیکی برای افزایش نیرو دارند.

نکته ای که در صنایع سنگین بسیار از اهمیت برخوردار می باشد. علاوه بر تمام این موارد یاد شده باید بگوییم سیستم های هیدرولیک صنعتی دقت بالایی در کنترل فشار داشته و از سادگی خاصی برخوردار هستند. پس می توانیم با اطمینان خاطر از این سیستم ها در صنایع سنگین استفاده نماییم.

معمولا از این سیستم های هیدرولیک در تجهیزاتی استفاده می شود، که نیاز به سرعت کنترل شده و قدرت بالایی دارند. از جمله تجهیزاتی همچون ترمز های هیدرولیک، جک های هیدرولیک، فرمان هیدرولیک و … . در برخی دیگر از صنایع نیز از هیدرولیک صنعتی استفاده می شود، صنایعی همچون هواپیماها، صنایع راهسازی، کشتی سازی، حتی در صنعت کشاورزی نیز از این سیستم ها استفاده می کنند.

این نکته را به خاطر داشته باشید، که قدرت و فشار در سیستم های هیدرولیک صنعتی نسبت به دیگر سیستم ها بیشتر است، زیرا در این سیستم ها از روغن استفاده می شود.